Skanderup Efterskole

Kunst & Grafisk

Søger du et kreativt efterskoleophold så er Kunst & Grafisk lige noget for dig.

Mød Jasmin & Hannah!

Vil du arbejde kreativt med hænder og hoved?

Tør du bruge dine egne og andres gode ideer? Er du frisk på at fordybe dig, eksperimentere, blive overrasket og måske få maling i håret? Så er Kunst & Grafisk design lige noget for dig!

Som elev på Kunst & Grafisk design er det vigtigt og helt naturligt at være interesseret, nysgerrig og eksperimenterende, og med udgangspunkt i samtaler og fælles refleksion at udtrykke sig kunstnerisk ved brug af forskellige medier, materialer og virkemidler.

Dine bidrag og gode ideer er i høj grad med til at præge undervisningen! Du får mulighed for at fordybe dig i kendte teknikker, men også for at prøve kræfter med noget helt nyt – alt sammen på vores lille efterskole i Jylland.

Billeder fra hverdagen på Kunst & Grafisk

Kunst og grafik

Inspirationstur

På Kunst og Grafisk design kommer du på studie- og inspirationstur til København i tre dage. Her deltager vi i flere workshops på fx Statens Museum for Kunst, Designmuseum Danmark, Ordrupgård eller Glyptoteket samt besøger aktuelle udstillinger. Turen indeholder forskellige kreative opgaver samt et besøg i et af Københavns mange teatre.

I foråret tager vi enten til Odense eller Århus på heldagstur.
Derudover inddrager vi gerne dygtige og inspirerende gæstelærere i det daglige arbejde på skolen samt samarbejder med kulturinstitutioner i nærområdet.
Vores tilgang til det danskfaglige arbejde, herunder tekstanalyse og skriftlige arbejder, har altid en skabende kreativ dimension.

Skal man kunne tegne for at gå på Kunst & Grafisk?

Frands - Lærer på Skanderup Efterskole
Frands Agerbæk Lomholt