Niveaudeling, faglighed, prøvefag og anderledes uger

Vi vil gøre dig studieparat!

Klar til mere!

Vi ser efterskoleåret som begyndelsen på ungdomsuddannelsen og ikke som afslutningen på grundskolen. Derfor har vi stort fokus på at gøre dig klar til mere – klar til dit kommende studie. Vi har dygtige og velorienterede vejledere på skolen, som vil vejlede dig og dine forældre igennem hele året.
Læs meget mere om vejledningen på SE her.

Niveaudelt undervisning

Vi har niveaudelt de fleste boglige fag. Vi synes nemlig, at du fortjener at få en undervisning, som passer til dit faglige niveau. Vi blander 9. og 10. klasser på forskellige hold. En stor del af vores elever sigter efter en gymnasial uddannelse, men vi har også hold for dig, der vil ud af et andet spor. Vi har ikke specialundervisning – men har plads til elever med IT-rygsæk og andre hjælpemidler.

På Skanderup Efterskole kan du gå til FP9 i alle fag og FP10 i dansk, engelsk, matematik.
Vi har lavet vores egen årsprøve i fysik/kemi og tysk for 10. kl.

Vi forventer af dig, at du giver den en skalle med skolearbejdet. Så vil vi til gengæld gerne love dig, at vi vil gøre os umage med undervisningen. Vi har en flok dedikerede undervisere, som brænder for deres fag.

Vi har tilbud om lektiecafé hver uge. Vi går nemlig op i, at du får nogle gode studievaner med dig videre.

Anderledes uger

Undervisningen på Skanderup Efterskole er meget andet end de daglige lektioner. Vi har i løbet af året en del anderledes uger og dage, hvor skolen sættes på den anden ende.

• Startuge, hvor man lærer hinanden at kende.
  • Grenfagsuge, hvor du fordyber dig i dit grenfag.
  • Showuge, hvor hele skolen arbejder sammen om et kæmpe show, som vises for både forældre og andre skoler.
  • Lejrskole, som er en kultur- og adventuretur til Sydfrankrig.
  • Slutuge, hvor vi får sagt ordentligt farvel til hinanden.

Dertil kommer et hav af ekskursioner, temadage, foredrag, koncerter, projekter, deltagelse i konkurrencer, Idéfabrik og uddannelsesdage.
Glæd dig bare allerede nu!

Vælg mellem fem
vidt forskellige grenfag!